Träning

ICA-klassikerns Lidingölopp – mina spelregler

Jag nämnde ju i förra veckan att den enda del i ICA-klassikern som ser ut att gå ganska lätt, och kanske till och med för lätt, är löpningen. Eller snarare löpningen och promenaderna. För jag går ett antal kilometer varje dag och skulle nog nästan kunna klara det här momentet på en enda vecka, om alla promenadkilometrar registrerades. Det känns ju nästan lite FÖR lätt, trots att jag verkligen inte gjort bra ifrån mig i de andra delarna. Så på sätt och vis kan man ju fråga sig varför jag hakade på det här överhuvudtaget.

För att tävlingar är kul såklart, och för att ändå ge mig själv en liiiten spark i baken att kanske göra andra saker än bara spatsera, gå och lufsa runt i löparskor. Löpning och skidåkning är ju egentligen mina paradgrenar, så det är väl, om man ser det så, nu jag ska kunna glänsa. Genom att ge mig själv egna spelregler så tänkte jag försöka glänsa ännu lite mer, hehe… Med en operation väntande om några veckor får vi väl se hur det går. Så här tänkte jag mig hur som helst reglerna:

  • Alla löprundor får såklart vara med, trots att de går i riktigt snigeltempo än så länge. Men tempo är ju totalt irrelevant här.
  • Promenader får vara med under förutsättning att de görs som träning eller motion, och inte bara är en konsekvens av något annat. Dvs lugna promenader med barnvagnen räknas INTE. Powerwalks utan vagn och barn i släptåg är däremot fullt tillåtna.


Ska vi säga så?

0

You Might Also Like

6 Comments

  • Reply
    Mia
    28 oktober, 2016 at 10:16

    Det låter ju alldeles lagom bra och kittlande som utmaning 🙂 Lycka till!

  • Reply
    Ingmarie
    28 oktober, 2016 at 19:54

    Absolut! Run (and walk) girl!

  • Reply
    Kari
    30 oktober, 2016 at 20:39

    Som jag alltid sagt: det är inte tempot som avgör om det är löpning, det är vilken BH man har på sig.

  • Leave a Reply