Övrigt

(P)rehab

Mycket småskavanker är det för tillfället. De flesta tror jag beror på förlorad styrka och till viss del eftersatt rörlighet. 

Många av dem har nog oxå sitt ursprung i den förmodat skeva höften. Som justerades av kiropraktor-Hans i Halmstad men låste sig igen i början av graviditeten och sedan dess gått ojusterad. Borde nog justera det…
Senast i raden av skavanker är hälont vid långa promenader. Misstänkt likt början på hälsporre om jag får diagnosticera mig själv med hjälp av Google. Så nu har jag ytterligare lite rehab/prehabövningar att komma ihåg, för hälsporre vill man ju verkligen inte ha! Denna gång gäller tåhävningar och tåstående. Hittills har jag kört 100 tåhävningar om dagen i tre dagar, varvat med 100sek tåstående (för att sträcka ut under foten) var fjärde dag. Verkar funka. Blir i allafall inte värre och jag kan fortsätta gå hyfsat långa sträckor. Så jag åtminstone kan få komma ut och se lite sånt här: 

Det svåra i kråksången: Att hålla räkningen på tåhävningarna i mitt amningsdimmiga tillstånd. Jag menar, när man går från skötbordet utan att ha satt på en blöja, ställer in tomma mjölkpaket och mackburkar i kylen och slänger disken i soporna, hur ska man då kunna förvänta sig att jag ska kunna räkna?
Så om vi säger så här: de där tårna blir iallafall hävda minst 100 gånger om dan. Better safe than sorry!
0

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    bureborn
    29 september, 2013 at 18:08

    Hihi! Man kan aldrig göra för många tåhävningar (kanske)! Jag minns den där "förvirrade" tiden när allt möjligt dök upp på de mest oväntade ställen. Som nappflaskan jag "diskade" i tvättmaskinen…
    Bra att du anlagt moteld mot ev hälsporrar – de vill man inte ha!

    • Reply
      blue_malin
      2 oktober, 2013 at 12:36

      Ja, det är mycket man hittar (eller inte hittar…) på konstiga ställen 🙂

    Leave a Reply