Övrigt

Ostrukturerad kvällsstyrka

Senaste tiden har jag försökt (och faktiskt hållit mig till) att träna fem gånger i veckan. Oftast kortare pass, så mängden i sig är inte så stor.

Styrketräningen blir oftast på kvällen när lugnet lagt sig i huset. När huvudet är ganska mosigt efter en hektisk arbetsdag och påföljande middags- och amningsrace. Så även om jag gärna vill ha det ganska strukturerat med bestämda övningar (så det känns ”på riktigt”) är det inte alltid det blir så. Gårdagens bålpass var till och med ovanligt ostrukturerat.
Började med plankan för att känna av var landet låg med de inre magmusklerna. Jodå, rätt hyfsat. Tio armhävningar på det och så en magtunnel. Fortfarande bålkontroll. Bröt av med 15 rygglyft och gick över till sidoplanka. Kändes lätt, så jag lade till rotation. 
Dags att varva, men jag mindes inte riktigt var jag började. Så magtunneln kom före armhävningarna. Först efter rygglyften kom jag på att jag glömt plankan, och så fick sidoplankorna komma sist igen. 
Gjorde ett försök med en tredje omgång armhävningar men nu började jag tappa magkontrollen. Så plankan fick vara. En kort magtunnel och istället fler rygglyft för att avsluta med riktigt trötta muskler. 
Joråsåatt, så kan det gå en torsdagkväll. 15 min räcker för att köra slut på kontorsråttans bålmuskulatur, och för att tillfredsställa träningsnerven.
0

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Ingmarie
    27 juni, 2014 at 20:07

    Bättre lite och ofta än sällan och mycket!

  • Reply
    JoHo
    1 juli, 2014 at 06:34

    tycker att det låter som ett strålande upplägg! heja!

  • Leave a Reply