Övrigt

Konditionsvariation

Förutom promenaderna ute som jag försöker få till varje dag (även om det gått sådär den här veckan) så sker den mesta konditionsträningen på gymmet just nu. Inget jag egentligen föredrar, faktiskt tycker jag att det är grymt tråkigt i normala fall att stänga in mig bland konditionsmaskiner på gymmet. Men man får vara glad åt det som går, och hitta sätt att lura hjärnan så att uttråkningsrisken blir så liten som möjligt.

Foto: M. Eklund

 Värmde upp en kvart på cykel med ändring av antingen varvtal eller motstånd åtminstone varje minut.

Foto: M. Eklund

Fortsatte sedan lika länge på crosstrainern enligt samma princip. Ombyte en gång i minuten höll mig i allafall lite sysselsatt med att tänka på annat än monotoni. Det gjorde förvisso gymgubbarna som mest går omkring och pratar strunt och inte tränar, de är ju ganska underhållande…

Foto: M. Eklund

Avslutade sedan med 20 minuter på löpbandet, gåendes, i varierande hastighet och lutning. Totalt 50 minuter konditionsträning, som idag var precis vad min stillasittande kontorskropp behövde för att livsandarna skulle återvända åtminstone lite. Som Sofia kallade det häromdagen, ett litet gymtriathlon!

0

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Sofia - ett bättre du
    14 februari, 2013 at 20:33

    Åhh vad jag håller med dig där… gymkondis kan vara såååå trist och långtråkigt… gäller att försöka lura hjärnan och då är det ju utmärkt att dela upp det så här 🙂

    • Reply
      blue_malin
      15 februari, 2013 at 19:33

      Fördelen är ju att man inser ännu mer hur mycket man gillar sin "vanliga" träning, och att man har något att längta tillbaka till

  • Reply
    Ingmarie
    14 februari, 2013 at 21:55

    Bra jobbat! Du kommer inte bara få en bebis utan också pansarpannben.
    har du provat gravidyoga?
    KRAM

    • Reply
      blue_malin
      15 februari, 2013 at 19:33

      Japp, testat det, gillar det 🙂

    Leave a Reply