Övrigt

Träningslåg

Läser på en hel del bloggar om motivationsdippar så här på höstkanten. För mig är det ofta precis tvärtom. Hösten innebär frisk, klar luft, fantastiska färger och lägre temperaturer. Då trivs min kropp med att vara ute och jag känner mig ofta stark på hösten. Så inget fel på motivationen här, inte! Däremot är inte kroppen riktigt med på noterna för tillfället.

Min höft har accepterat att jag inte accepterar att den är låst och nästan helt låst upp sig. Jag stretchar och stretchar och det verkar hjälpa. Backar upp med styrka för rumpa, höfter och ben för att förebygga återfall. Samt ligger raklång på ett hårt golv en gång om dan. Det kan få den mest besvärliga höft att falla på plats om man slappnar av!

Men på grund av den sköra höften (som nog inte är så skör längre, hoppas jag…) så har jag tagit det väldigt lugnt med träningen de senaste veckorna. Begränsat med löpning. Lite dans, en del styrka, långa promenader med stavarna. En tur i skogen häromdagen blev det i allafall, och då passade till och med solen på att titta fram. Härliga skog!

Den här veckan ska jag försöka trappa upp lite igen. Simning eller kanske styrka och crosstrainer imorgon. Zumba + styrka på torsdag, lunchlöpning fredag och så förhoppningsvis ett längre cykel- eller löppass till helgen. Vi får väl se hur det går. För min del är i allafall status just nu ”motivation – hög, kropp – låg”.

Därför känns det som jag spenderar rätt mycket tid i köket (kanske för att ändå göra nåt vettigt av tiden…). Dagens recept blir därför Lax med pestoquinoa. Quinoan kan ätas som en egen rätt, men jag tycker det passar så himla bra med ugnsstekt lax till, särskilt eftersom den frysta laxen sköter sig själv i ugnen medan man fixar det andra. Bra va?

Quinoan fick klara sig utan zucchini och salt i min variant, blev bra ändå!

0

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply